hermi irka

Friss topikok

Címkék

A beszéd,konkrétan a Petié. Azt sajnos nem tudom megmondani,hogy ha kap hallókészüléket,hogyan fog alakulni. De jó esélyünk van arra,hogy gyorsan beinduljon a beszédfejlődése. Bár szerintem Peti fülecskéje korábban elromlott,mint annak idején Levié-ezt abból gondolom,hogy Levi már ilyen korában sok szót használt-csak nem volt érthető mindíg-de bármelyik jól halló két és fél évesnél is lehet ilyen. Peti viszont csak egyetlen szót használ: nem. De egyre több hangot kombinál-régebben csak aaaaa és eee és ööö hangokat adott ki-mostanában bababababa, mamamama,  gyegyegyegye, jejejeje- és különböző,teljesen érthetetlen hangkombinációkat(jegylbaba, debogydebde,és társai). Persze,nem lehet tudni,hogy hogyan fog alakulni-nyilván rengeteget kell majd beszélni hozzá,énekelni-de ez eddig is megvolt. De Ő bőven ad ki hangot-abból is látszik,hogy van hallása-csak nyilván sokkal gyengébb,mint egy egészséges gyereknek. Viszont rendkívüli módon képes megfigyelni mindent-amit nem hall a fülecskéjével,azt helyettesíti a gyönyörű szemeivel. Ha beszélek hozzá,egyértelműen figyeli a számat- az orvosunk szerint a szájról olvasást tanulja. Ha lesz jó készülék,és akkor erre nem lesz szüksége-bár az elején,amíg ilyen kicsi,addig igen,de kissé nagyobb korában(6-7 év),már megtanulja a hallottakat értelmezni szájról olvasás nélkül is. Azt gondolom,hogy jó képességű kisfiú,így az okos kis eszével együtt menni fog a dolog.

És most is úgy gondolom-örülök,hogy "csak" ennyi a baj. Ha nagyon elszomorodok,mindíg eszembe jut Judica,a kicsi angyal, a szülei, Timikém, az én kis angyalom-és  olyankor elgondolkozom.....

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hermi67.blog.hu/api/trackback/id/tr525359531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_146138 2010.11.09. 21:52:50

Drága Hermim! Én a magam részéről nagyon szépen köszönöm, hogy leírtad amit kérdeztem. (remélem nem bántottalak meg vele;) ) Aztán ahogy írtad, tökre össze tudtam kapcsolni a módszert Kiwi egy kis ovistársával, aki szintén halló készüléket visel. Az Ő szülei kifejezettem kérték pl. a szülőket meg az óvónéniket hogy nyugodtam oldalról beszéljenek a kislányhoz. Képzeld el, a kislányt most elkezdték zongorázni taníttatni és anyuka azt mondta hogy tök jó. Bár hozzáteszem Ő már 6 éves elmúlt. De visszatérve Kökölyszihez... mennyire látszik, hogy a gyerekek milyen élelmesek, hogy szájról olvasást is képesek elsajátítani. Szóval én 100% ig biztos vagyok abban, hogy Kökölyszi pillanat alatt megfogja szokni az ÚJ VILÁGOT és könnyedén fogja venni az akadályokat. Minden esetre drukk drukk drukk és millcsi puszika!!!!

Ismeretlen_124026 2010.11.10. 20:57:29

olyan nagyon szomorú az hogy már egy ilyen dolognak is örül az ember.nem szabadna.igenés ez is nagy probléma.de nekem is mindig ilyenek jutnak eszembe.nem lehet összehasonlitani dolgokat.vagy hogy is irjam le hogy értsétek. talán 1 éve szerettem volna elmenni megtanulni jelbeszédet.kicsit drága volt az akkori helyzetünkhöz.érdekel még mindig a dolog. huu majd ha beindul a szája a fiatalembernek akkor aztán jáj lesz nektek.
süti beállítások módosítása