hermi irka

Friss topikok

Címkék

2009.02.25. 11:54

szerző: hermi67

 Lehet,hogy sok hiba lesz az írásomban,de akit érdekel,lentebb olvashat-és rá fog jönni a hibák okára(mérges smile):

Elég húzós napok vannak mögöttem.....A cataflam ügy után elmentem a doktorbácsinkhoz,aki azt mondta,hogy a cataflam is színezi a vizeletet,tehát az nem vér!!!!!Az ügyeletes orvos semmi ilyet nem mondott.....most akkor kinek is lehet igaza? Na mindegy, szerencsére nincs semmi baja Peti-Mórnak. Már nagyon készülődik kifelé a 2.fogacska,ezt igazolandó, az éjjel 2 óránként fenn volt picike,és  vagy evett,vagy bepisilt,vagy bőgött.

Aztán ugye itt van az adóbevvalás-én tavaly májusban adtam vissza a másodállású egyéni vállakozóimat. Egy apeh-os ismerősöm azt mondta,hogy mivel most a tavalyi évet valljuk be,ezért nekem  febr.25. a határidő. Hozzáteszem,eddig minden évben anyósom intézte ezeket a dolgokat,Ő értett hozá,én nem. Tavaly elektronikus úton lett beadva a bevallás-gondoltam,most is lehet így. Így aztán 24.-n nekiültünk a barátnőmmel-Ő azért eléggé járatos az iylesmiben-és elkezdtük csinálni. Mindnen rnendben is volt addig, míg el nem jutottunk az Önsegélyező Pénztári befizetésekhez és az ide vonatkozó adókedvezményhez. Ugyanis én BÓNUSZ önsegélyező pénztári tag voltam,ami tavaly júliusban megszűnt(mármint a Pénztár). Kaptunk is egy értesítést erről(gondolom,az összes sok tag,nem csak én),és abban az szerepelt,hogy ha be kívánunk lépni más pénztárba,akkor azt jelezzük a BÓNUSZ felé, mert akkor oda utalják a pénzt. Meg az is szerepelt rajta,hogy ha nem,akkor az apeh-nek utalják.És még az,hogy szíveskedjünk jelezni a mulkáltató felé,hogy ne utalja el a tagdíjat,mert azt már nem fogják tudni visszautalni. Azztán szeptemberben megjött az adóigazolás-mert a szabályzat szerint a befizetett összeg 30%-a visszajár az adóbóól-én speciel 193ezer forint körül fizettem be addig-ebből kb. 50valahányezer jár vissza. Az igazolás alján szerepelt,hogy mi van akkor,ha megszűnik a tagság, mert nyugdíjas leszek,vagy meghalok.És az is,hogy minden más esteben-tehát ha önhibámon kívül szűnik meg-akkor az apeh-nél van a pénz,és az adóbevallásnál egy kérvényt kell írni,hogy a számlármra utalják,mert nem az én hibámból szűnt meg a tagságom-hanem maga a BÓNUSZ szűnt meg.

De ugye a kérvény elektronikus úton nem mehet,úgyhogy ma reggel bepakoltam kicsi gyeremekemet a babakocsiba,és 3/4nyolckor elindultam a célállomásra,a kicsike teljesen aludt-én csak félig:-). És ott ért egy akkora hidegzuhany,hogy még most sem tértem magamhoz: ugyanis az ügyintéző közölte,hogy azt a pénzt nem fogom visszakapni,mert van egy törvény,miszerint az önsegélyező pénztári befizetésekből járó adókedvezmény csak akkor igényelhető vissza, ha a kérelem napján önsegélyező pénztári tag vagyok!!!!Nem hittem el,amit hallottam.Kérdeztem a nőtől,hogy ezek szerint annak a néhány ezer tagnak a min.50valahányezer forintja ezek szerint marad az apehnél? És Ő mondta,hogy hááát sajnos úgy néz ki,mert a törvény az törvény. Azt is kérdeztem,hogy esetleg nem kellett volna-e ezt jelezni a tagok felé-mármint azt,hogy csak akkor jár a pénz,ha átlépünk egy másik önsegélyező pénztárba. Erre mondta,hogy hát igen, ez a Bónusz dolga lett volna,de az meg jogutód nélkül megszűnt.Mivel elég jó a neveltetésem(na meg a gyerek ott ült a kezemben)-és hát persze tudva azt,hogy az a hölgy ott velem szemben semmiről nem tehet-szóval ezekért úgy együttesen nagyon kultúráltan megköszöntem a segítségét. Bár azt mondta,hogy mivel rengeteg ilyen ügyfelük van, a PM-ben talán leültek egyeztetni-de hogy ki kivel egyeztet,azt nem tudom. És azt sem tudta memgmondani , hogy azok ott fenn,hogy a fene essen beléjük,meddig ülnek és egyeztetnek-de nézzem az apeh honlapját-mert ott biztosan lesz szó erről majd valamikor! Jaa,és azt is mondta,hogy csak május 20-ig kell beadnom a bevallást-tehát ha nincs más öszeg,amit visszaigényelhetnék,akkor érdemes még várni...Csak ám van-és most nem tudom,hogy mit csináljak.

Mindenesetre rendkívül felháborítónak tartom,hogy kispénzű emebrek zsebéből mindent kivesznek-és ennek törvényes utat adnak!!!!Hiszen nagyon sokan pontosan az adókedvezmény miatt léptek be a pénztárba-sőt, a körülöttem lévők csak azért. Most várok egy kicsit,és azt hiszem,ha lehiggadtam,megkérdezek egy ügyvédet...De ha valaki,aki olvas engem,és jártas ezekben a dolgokban,esetleg tud segíteni,azt hálásan megköszönöm.

ÓÓÓÓ,és most látom,hogy ez a100.-ik bejegyzésem:-D.  Tehát azért csak ideírom,hogy egyike vagyok a legboldogabb embereknek,mert van 3 gyönyörű,okos,egészéges gyermekem,van hol laknunk,van mit ennünk, télen nem fázunk,van ruhánk,amit felvegyünk, megadatott a tanulás lehetősége mindannyiunknak,nem kell milliókat költenünk Őssejt-beültetésre-egy ismerősömtől kapott email szerint a föld LEGGAZDAGABBJAI között vagyok-és ez bizony elgondolkodtató. És azt gondolom,hogy amivel most rendelkezem-elég...és azt is tudom,hogy ha nagyon nagyon gazdag lennék-lenne nagyobb lakásom/házam,lenne 1 autóm,futná kicsit szebb ruhákra nekem is és a gyerekeimnek is,minden évben 2szer elmennék pihenni 1vagy 2 hétre.

 De nem lenne palotám,jachtom,brilliánsom,nercbundám,-lenne állatmenhelyem,pénzem arra,hogy gyógyszert és élelmiszert adjak azoknak,akik rászorulnak-hogy ne kelljen a gyerekeiket tífusz,  pestis,malária,és minden szörnyűség miatt elveszteniük-  Isten engem úgy segéljen.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hermi67.blog.hu/api/trackback/id/tr915359288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_88026 2009.02.25. 15:08:03

Én nem értek ezekhez a dolgokhoz. Úgyhogy csak annyit írnék,hogy én is 2008 júniusig voltam vállakozó és február volt a beadási határidő. Úgyhogy az a májusi Rád nem vonatkozik szerintem.

Ismeretlen_82661 2009.02.25. 17:30:43

Valóban ráérsz május 20-ig. Én is boldog vagyok: van fedél a fejem felett, van 3 gyönyörű fima, szerető férjem, csodálatos anyukám és anyósom, mi több kell ennél?

Ismeretlen_115086 2009.02.25. 20:57:25

kukk,itt jártam,már én is leadtam és apánk is és basszus őőő nagyon sokat fizet vissza:(:(sajna,tehát amit én kapok azt fizetjük is vissza,de bezzeg.......ott fent na mindegy mi kis emberek vagyunk hozzájuk,nem de???

Ismeretlen_88026 2009.02.26. 22:03:48

De akkor nekem miért volt február???

Ismeretlen_95791 2009.02.28. 19:41:57

linbori,nem azért,mert Te főállású ev.voltál?mert én csak másodállású. domomarcsi:-(. vnj:puszi.

HajniVLB · http://velebo.blogspot.com/ 2009.03.01. 22:04:07

Hűűű ezt az utolsó pár mondtatot az én agyamból és szivemből szedted ki:DPuszii Grtaula a 100.hoz :)
süti beállítások módosítása