hermi irka

Friss topikok

Címkék

Történet....

2014.01.19. 08:34

szerző: hermi67

Kb. 10 éve megismerkedtem egy családdal.Itt lakak ők is a lakótelepen, ahol mi. Anya, legyen Éva, egy 2 éves kislány,legyen Bogi, és egy 14 éves fiú, Neki a Lackó nevet adtam. Nem írom le a nevüket, nehogy bárki rájuk ismerjen.

A fiú súlyos hallássérült, sokkal súlyosabb,min az én Levim. Hallássérültek intézetében tanult Pesten, csak hétvégén volt itthon a "családdal". A kislány születése után nem sokkal az apa elhagyta Őket, úgyhogy Éva egyedül próbált boldogulni egy darabig. Azután megismerkedett egy pasival. De ekkoriban még csak hárman laktak-albérletben. A fiú, Lackó valamiért nagyon szeretett engem-minket, azt hiszem, látta, hogy nálunk szeretik a gyerekeket. Őt nem szerették, ez lejött néhány játszóteres találkozás-beszélgetés után. Sokszor átjött hozzánk, engem mindig úgy ölelt, minta kicsit az anyukája lennék. Nagyon sajnáltam,  mert Éva örökké csak panaszkodott Rá, hogy ilyen meg olyan, idegileg ki van,nem bírja. Néhány hónap múlva egyszer csak eltűntek-később kiderült, hogy Eva megismerkedett Pistával, és valahol, egy másik településen összebútoroztak. Nem tudtam róluk semmit hosszú hónapokig-mígnem egyszer egy őszi estén csengettek. Lackó volt, az oldalán egy sporttáska. Beengedtük-és Ő megpróbálta elmagyarázni( nagyon érthetetlen amit mond, Ő jelel, de én azt nem értem), hogy Ő ideköltözik! hozzánk, mert Pista megveri,nem szereti, és az anyukája sem szereti őt. Teljesen elhűltünk, azt se tudtuk,mit csináljunk-nem tudtuk,hol lakik.De nyilván való volt,hogy nem élhet nálunk-miért is élne itt? Felhívtuk a rendőrséget, azt mondták,hogy ha megtehetjük, aznap este aludjon nálunk, másnap reggel vigyük be a rendőrségre, és majd Ők hazaviszik. Ez így is volt. Utána évekig nem hallottunk felőlük semmit,hosszú évekig. Mígnem tavaly júliusban csengettek- Lackó volt, egy nála jóval idősebb nővel(+10), Julival- aki nem mellesleg kismama volt. Nagy nehezen kivettük, hogy itt laknak újra Szolnokon, Lackó,Éva,Bogi, Éva Down kóros öccsénél, akinek Ő lett a gyámja- míg Pista kiment dolgozni Német országba. Láttuk, jön a baba-én teljesen elhűltem.( Juli is hallássérült, - de Ő csak jeleni tud,semmit nem beszél- azt hiszem,teljesen siket). Juli árvaházban nőtt fel, később férjhez ment, született két halló kislánya, most talán 10 és 6 évesek),akiket valamiért? az apai nagymama nevel.) Megszereztem Éva telefon számát,beszéltünk, és mondta,hogy nem tud mit csinálni, Lackó 23 éves, ráadásul Juliba full szerelmes, együtt laknak,nem egyszerű.de ez van. Ő is ki akar menni Pista után dolgozni, Bogit vinné magával, csak Lackó, Juli és a baba sorsát kell elrendeznie. Ez is elmúlt, eltelt a nyár, mígnem októberben hívott telefonon egy pasi, és kérdezte,hogy ismerem-e Lackót és Julit. Merthogy Éva 3 hónapja kiment Bogival, és azt ígérte,hogy küld nekik pénzt, albérletre,satöbbi, de azóta semmit nem küldött,így onnan menniük kell :(. És Lackó azt mondta,hogy majd hozzánk költöznek!!!!Hát, mondtam,hogy nyugodtan mondja meg Nekik,hogy ide nem költözhetnek.Ez is elmúlt. Karácsony előtt nem sokkal újra csöngetnek-Lackó és Juli. A baba megszületett,gyönyörű kicsi lány, Lilla, csecsemő otthonban van :(. Ők pedig a hajléktalan szállón :(. És hogy én segítsek-pénzzel,étellel,albérlettel.!!!!! Elmondtam Nekik,hogy nem tudok segíteni- van 3 gyerekem, Nekem Ők a feladatom,legalábbis legelöl Ők állnak. Évával beszéltem, össze-vissza kamuzik,meg olyat mondott,hogy csak nehogy olyan legyen az én Petim, mint az Ő Lackója. Nem tudtam erre mást mondani,csak annyit, hogyha olyan lesz is, az enyém marad, és ha csak egy szobám lesz, ahol élhetek, a fiam nem lesz hajléktalan :(. Nagyon elszomorított ez az egész.

Lackó és Juli állandóan próbálkoznak-de nem tudok nekik segíteni. Összesen olyan 83 ezer forint jövedelem jön Nekik- Julinak rokkant nyugdíj, támogatás, Lackónak támogatás. De már 15.-én itt voltak,hogy kellene pénz,mert éhesek(12.én van nyugdíj a folyószámlán-és az állítólag van Julinak). persze nem tudom,mert nem nagyon értem.

Mutatott hivatalos gyerek elhelyezési végzést, ideiglenesen otthonban van a baba- nyilván addig nem adják örökbe,míg le nem mondanak róla-de nem fognak. Pedig jobb lenne a kicsinek,azt hiszem :(. Az is rajta volt a papíron, hogy Éva vállalja a gyámságot felettük-merthogy Julit és Lackót is gyámság alá kell helyezni,nem csak a babát.De azt Lackó mondta a tárgyaláson- mármint hogy beszélt az anyjával, Évával-lehet,hogy nem is igaz :(.

De nagyon nagyon sajnálom Őket. Lackó állandóan munkát keres-hogy legyen pénze, hogy a baba náluk lehessen. De ki tud egy ilyen súlyosan fogyatékos embert foglalkoztatni????? Itt ugyan látom, reggelente,hogy a buszon, amerre én járok dolgozni, vannak jelelős nők-nyilván dolgozni mennek-de nem tudom,hová,megkérdezni pedig nem tudom Tőlük.

Nagyon szeretnék rajtuk segíteni. De nem tudok.

Kérlek, ha olvasol, és  van ötleted, írj kommentet-minden ötletet szívesen fogadok!!!!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hermi67.blog.hu/api/trackback/id/tr135769959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baldaufné Kulcsár Dóra Emese 2014.01.26. 19:31:26

jó kérdés!itt szombathelyen nagyon jó a hajléktalanok visszaintgerálása a munka/albérlet világába,először ezt kell rendezni,a kerületi hajléktalanszállóval kell felvenni a kapcsolatot!szombathelyé úgy tudom országosan mintaprogram!ha kell a számuk:94/513318,vezetőjük stankovics erika!hátha tudnak segíteni!
süti beállítások módosítása